6 nieuwe referenties bij Sigma Conso

22/10/13

Brussel, 22 oktober 2013 – De bedrijven Imperbel, Sitra, Federale Verzekering, Asco Industries, TKS Ice-Watch en Autosécurité hebben Sigma Conso uitgekozen om hun geconsolideerde rapportering te optimaliseren.

Het financieel team van Imperbel was op zoek naar een flexibele consolidatiesoftware waarin er met meerdere valuta gewerkt kan worden. Daarnaast is het bedrijf voorstander van een programma waarbij de  parametrage kan beheerd worden door het intern team. Voordien maakte Imperbel gebruik van een buitenlandse software die weinig aangepast was aan de lokale boekhoudkundige normen. Na een marktstudie van de beschikbare oplossingen heeft het bedrijf gekozen voor Mona Group Reporting,  software voor de consolidatie en financiële rapportering van Sigma Conso. Mona Group Reporting zal samen gebruikt worden met het First Pro-programma van Intersentia voor het neerleggen van geconsolideerde rekeningen bij de NBB. Het afsluiten van de rekeningen gebeurt zo op een betrouwbare en snellere manier die minder kosten met zich meebrengt. Tenslotte biedt de functie Mona Insight de visualisering, analyse en uitwisseling van geconsolideerde informatie aan. Deze functie wordt standaard meegeleverd met Mona Group Reporting.

Sitra bevindt zich in hetzelfde scenario en vervangt een niet-ondersteunde en verouderde consolidatie software. Een vergelijkende marktstudie pleitte in het voordeel van Sigma Conso. Met de software Mona Group Reporting kan Sitra op maandelijkse en zelfstandige basis een consolidatie realiseren. De analytische rapportering werd verder speciaal ontwikkeld in functie van het bedrijf. In de nabije toekomst zal ook het geconsolideerd budget gerealiseerd worden met behulp van Mona Group Reporting.

De Federale Verzekering was op zoek naar een betrouwbare tool voor hun geconsolideerde rapportering. De analytische rapporteringsmogelijkheden van Mona Group Reporting en de talrijke referenties van Sigma Conso binnen de verzekeringsbranche, overhaalden de financiële groep om Mona Group Reporting te implementeren. Er werd geopteerd voor de PaaS (Platform as a service) mode waarbij de het onderhoud van het platform, waarop de software gehost is, wordt uitbesteed aan een extern bedrijf.

Asco Industries implementeert Mona Group Reporting voor de realisatie van geconsolideerde rapportagering bij de holding alsook op niveau van de industriële groep. De flexibiliteit van de software en de gevestigde waarde van Sigma Conso op de markt speelden een bepalende rol in de keuze van de klant.

TKS Ice-Watch ondervindt sinds kort een sterke groei en had daardoor behoefte aan een zakenpartner die kon helpen bij de uitvoering van geconsolideerdejaarrekening. Ze opteerden voor de diensten van Sigma Conso die het bedrijf nu assisteert met behulp van Mona Group Reporting.

Tot slot kent ook Autosécurité een aanhoudende groei. Sigma Conso helpt het bedrijf bij de wettelijke consolidatie aan de hand van Mona Group Reporting.

Dominique Galloy, algemeen directeur bij Sigma Conso, geeft uitleg bij zijn nieuwe referenties: “Hoewel de Belgische markt op vlak van consolidatie software reeds verzadigd is, kennen we bij Sigma Conso een uitzonderlijk jaar. Talloze Belgische ondernemingen staan te popelen om een moderne, flexibele en makkelijk te onderhouden software aan te schaffen ter vervanging van de dure oplossingen waarbij vaak beroep wordt gedaan op externe consultants of waarvan de ondersteuning niet meer voldoet.

Mona Group Reporting past zich aan aan de noden van de klant, organisatie, financiële processen,…enz. Het feit dat onze software configureerbaar is door de gebruiker is voor groeiende organisaties de ideale oplossing. Hierdoor zijn ze ook niet afhankelijk van externe consultants voor een verdere evolutie van hun systeem.

Wij vertrouwen op het feit dat onze nieuwe klanten op korte termijn voordeel halen uit deze vernieuwde processen die momenteel geïnstalleerd worden. We heten hen welkom binnen de groep van gebruikers van Mona Group Reporting.”