Cogent Communications kiest voor de software van Sigma Conso voor zijn consolidatie en financiële rapportering

02/10/12

Brussel, 2 oktober 2012 – Cogent Communications heeft Mona Group Reporting gekozen, voor het opstellen van hun consolidatie en de financiële rapportering van de groep in Europa, alsook in de Verenigde Staten.

Marie Frangville, Group Controller van Cogent Europe, legt uit : “Wij waren op zoek naar een flexibele en krachtige software voor zowel onze consolidatie als onze managementrapportering, dit ter vervanging van onze vorige software, welke niet meer ondersteund werd door de leverancier.

De uitstekende professionele reputatie van de consultants van Sigma Conso heeft ertoe geleid om deze leverancier mee op te nemen in onze offerteaanvraag. Na studie, is gebleken dat Mona Group Reporting perfect aansloot aan onze noden: maandelijkse consolidatie, meerdere valuta’s te beheren, 30 entiteiten te consolideren in Europa, de consolidatie in de Verenigde Staten … Mona Group Reporting laat toe dit alles zeer eenvoudig te beheren en op een zeer flexibele manier. Het gebruik is zeer gemakkelijk en intuïtief, alsook de parametrage van de software. Ik doe trouwens de implementatie bij onze hoofdzetel in de Verenigde Staten. Dit leidt tot een lagere implementatiekost en een doeltreffender beheer van de culturele factor en uit te voeren veranderingen binnen de organisatie.”

Olivier Nardi, Country Manager Luxemburg, Sigma Conso, voegt toe : “Wij zijn zeer verheugd dat we aan de vraag van de Cogent Communications Group hebben kunnen beantwoorden en dat we hen kunnen begeleiden bij hun ontwikkeling. De flexibiliteit en het gebruiksgemak van de rapporteringstool, de kwaliteit van de rapporten en de analyses  hebben eveneens bijgedragen dat het Amerikaanse management voor onze tool heeft gekozen.

Mona Group Reporting is bijzonder geschikt voor de noden van internationale groepen: zijn flexibiliteit en gebruiksgemak in combinatie met zijn verwerkingskracht laten een gemakkelijke uitrol toe en een schaalbaarheid om doeltreffend de ontwikkelingen van groepen op lange termijn te ondersteunen.”

Over Cogent Communications

Cogent Communications  (NASDAQ: CCOI) is a multinational, Tier 1 facilities-based ISP, consistently ranked as one of the top five networks in the world. Cogent specializes in providing businesses with high speed Internet access, point-to-point transport and colocation services. Cogent’s facilities-based, all-optical IP network backbone provides IP services in over 180 markets globally. Since its inception, Cogent has unleashed the benefits of IP technology, building one of the largest and highest capacity IP networks in the world. This network enables Cogent to offer large bandwidth connections at highly competitive prices. Cogent also offers superior customer support by virtue of its end-to-end control of service delivery and network monitoring.