De groep Auchan kiest voor de reconciliatiesoftware van Sigma Conso

12/11/12

Brussel, 12 november 2012 – Auchan heeft besloten Mona Interweb, de full web oplossing van Sigma Conso, te implementeren in al zijn filialen om zo het volledige reconciliatieproces van de intragroepstransacties binnen de groep te dekken.

De implementatie van Mona Interweb moet het mogelijk maken alle gegevens te centraliseren, de analyse te vergemakkelijken, de volledigheid alsook de perfecte samenhang van de interco saldi met de saldi opgenomen in de geconsolideerde rekeningen te verzekeren, de informatie betrouwbaarder te maken en het oplossen van verschillen te versnellen.

Een specifieke rapportering biedt aan de revisoren van de groep een traceerbaarheid welke een gemakkelijke en snelle audit toelaat van de gegevens.

Isabelle Bouvier,Consolidation and Financial System Manager bij Auchan, legt uit: “ Wij wensten het interco reconciliatieproces te versnellen maar tegelijkertijd ook de kwaliteit ervan te verbeteren. We hebben besloten hiervoor een collaboratief, gebruiksvriendelijk en performant systeem op te zetten dat volledig gewijd is aan dit proces. Mona Interweb beschikt over alle functionaliteiten die wij nodig hebben. Het is een krachtig systeem: op termijn zal een volume van 300.000 transacties samengebracht worden in het systeem.

Bovendien is tijdens de test fase deze zomer gebleken dat het product door meer dan 90% van de gebruikers binnen de groep direct aanvaard werd. Dit bevestigt de gebruiksvriendelijkheid en gebruiksgemak van de tool. We hebben zonder moeilijkheden en binnen de gebruikelijke termijn de eerste intercompany afstemming uitgevoerd. De implementatie van Mona Interweb laat ons nu reeds toe de samenwerking tussen de filialen te verbeteren en snel betrouwbare gegevens te bekomen.

Onze ambitie is ons voor te bereiden om de reconciliatie op transactieniveau uit te voeren en zo de automatische reconciliatiefunctionaliteiten voorzien in de tool optimaal te gebruiken. De aansluiting met onze consolidatiesoftware is verzekerd: deze kan automatisch gealimenteerd worden met de interco saldi van Mona Interweb.”

Dominique Galloy, Managing Director van Sigma Conso, voegt toe: “Mona InterWeb is de tweede generatie software ontwikkeld door Sigma Conso toegewijd aan het intercompany reconciliatie proces. Ons development team heeft het accent gelegd op de ergonomie van Mona Interweb om zo het risico verbonden aan verandering minimaal te maken. We zijn verheugd dat we dit partnership met de groep Auchan hebben kunnen opstarten en dat we hen verder kunnen begeleiden in het optimaliseren van hun intercompany proces.”

Over Auchan Group

De Auchan groep is ‘s werelds 12e grootste retailer. Auchan is actief in 12 landen en stelt 269000 mensen te werk. De groep is verdeeld in 5 verschillende businesses:  hypermarkten, supermarkten, immobiliën (Immochan), bank (Accord bank) en e-commerce . In 2011 was de geconsolideerde omzet van de groep 44,4 miljard euro waarvan 55% buiten Frankrijk werd gerealiseerd.