Sigma Conso stelt versie 2.1 van zijn applicaties voor consolidatie, rapportage en reconciliatie van intragroepstransacties voor

19/07/16

Brussel, 19 juli 2016 – Sigma Conso, leverancier van software op het gebied van Corporate Performance Management, kondigt vandaag de lancering van versie 2.1 van zijn software voor consolidatie, rapportage en reconciliatie van intragroepstransacties aan.

De software wordt steeds performanter en ergonomischer. De nieuwe versies werden in avant-première voorgesteld op de internationale User Day die Sigma Conso in juni organiseerde. Naar aanleiding van de lancering van deze nieuwe versie heeft Sigma Conso haar software een nieuwe naam gegeven. Dit om de integratie tussen de verschillende modules te belichten en op coherentere wijze over de functies te communiceren. Zo verandert:

• Mona Group Reporting in Consolidation & Reporting
  • Mona InterWeb in Intercompany
  • Mona Planning in Planning

Deze zomer actualiseert Sigma Conso haar verschillende communicatiedragers (website, commerciële documentatie) om ze aan te passen aan deze evolutie.

Sigma Conso 2.1: nog betere performantie en meer ergonomie

Sigma Conso Consolidation & Reporting:

De nieuwe versie van Consolidation & Reporting bevat meer dan vijftig nieuwe functionaliteiten en bevat tal van ontwikkelingen die beantwoorden aan de noden van de gebruikers. In de eerste plaats werd de algemene performantie van het programma nog verbeterd. Daarnaast werd de traceerbaarheid verhoogd om interne en externe auditors nog meer transparantie te bieden. Zo werd er gezorgd voor supersnelle weergavetijden, consolidatieberekeningen in enkele seconden, een eenvoudige aanmaak van rapportagetabellen (slepen/neerzetten) en een volledig controletraject voor een nauwkeurige motivering van alle gegevens.

Ook werd de ergonomie vergroot: het aantal muisklikken om elke actie uit te voeren werd tot een minimum beperkt.

De Hub die het mogelijk maakt om de software op elke transactionele applicatie af te stemmen, werd ten slotte met nieuwe functies uitgebreid voor een nog grotere automatisering.

Sigma Conso Intercompany:

De automatisatie van de reconciliatie van intragroepstransacties en de verbetering van de kwaliteit van boekhoudkundige gegevens zijn essentiële elementen van elk Fast Close-proces. Om ervoor te zorgen dat haar klanten deze doelstelling makkelijk bereiken, heeft Sigma Conso de Intercompany-applicatie met tal van functies aangevuld.

• Mogelijkheden tot personalisatie van de applicatie zodat deze beter aanleunt bij het proces van de klant: grotere flexibiliteit van de parametrage en de mogelijkheid om een onbeperkt aantal oorzaken of verklaringen van verschillen te creëren.
  • Een verbeterde ergonomie: vereenvoudigde gegevensinvoer, talrijke filters om de informatie zoals gewenst weer te geven;
  • Een steeds verdere automatisatie om het risico op fouten te beperken.

Integratie

De integratie tussen de verschillende modules van het pakket werd verbeterd, waardoor de continuïteit kan worden behouden en een perfecte coherentie tussen de operationele en financiële gegevens mogelijk wordt gemaakt. De verschillende applicaties van het pakket zijn gebaseerd op één unieke accountstructuur.

Vincent Cornil, Directeur R&D bij Sigma Conso, legt uit: “De Sigma Conso-applicaties worden ontwikkeld met behulp van de beste huidige technologieën. Zo bieden ze de gebruikers onevenaarbare prestaties, passen ze zich nog sneller aan aan de bestaande omgeving en maken ze steeds verdere automatisering van processen mogelijk. Onze klanten beschikken over functies voor het visualiseren van gegevens en over geavanceerde business intelligence dankzij de QlikSense-technologie. Onze applicaties, die oorspronkelijk in de cloud draaien, kunnen ook ‘on-premise’ worden geïnstalleerd om tegemoet te komen aan de diverse behoeften van onze klanten. Bij de ontwikkeling van de nieuwe functionaliteiten hebben we rekening gehouden met de opmerkingen en suggesties van onze klanten. Zo hopen we hun groei steeds beter te ondersteunen. “

Dominique Galloy, CEO van Sigma Conso, voegt toe: “Onze applicaties voor consolidatie, reconciliatie van de intragroepstransacties, budgetopmaak en strategische planning vormen een innoverend besluitvormingsstructuur. Het is een ideale tool voor financiële directies die hun processen willen optimaliseren om de prestaties beter te managen. In een concurrerend klimaat is het essentieel om rekening te houden met de eisen van de klant en hen het allerbeste te bieden. Dat is en blijft dan ook onze ambitie.”

Sigma Conso biedt u een compleet gamma aan CPM oplossingen
Sigma Conso CPM: Consolidatie, rapportage, strategische planning, budgettering en forecasting. Onze software is 100% web-based, flexibel, gemakkelijk in gebruik, snel te implementeren en biedt een lage total cost of ownership.