Nuxe kiest voor de consolidatiesoftware van Sigma Conso

02/05/12

Brussel, 2 mei 2012 – De Franse Nuxe groep koos Mona Group Reporting voor zijn statutaire consolidatie en als ondersteuning van de managementrapportering van de groep.

Het contract werd in eind december 2011 ondertekend, de uitvoering (met inbegrip van data recovery van de afgelopen 2 jaar) duurde 15 werkdagen en de geconsolideerde jaarrekening van het boekjaar 2011 werd met succes afgerond.

Françoise Callier, erkend boekhouder bij Nuxe, legt uit : “Ik verzorg reeds 5 jaar de consolidatie van deze groep. De sterke groei die Nuxe kent gedurende de laatste jaren, voornamelijk in het buitenland, maakte de consolidatie met behulp van Excel vrij complex, zeker door het feit dat er gewerkt wordt met verschillende deviezen. Het groeiende aantal entiteiten zou eveneens op korte termijn voor productiviteitsproblemen hebben gezorgd bij het opstellen van de geconsolideerde jaarrekening.

Ik werd verleid door de vakkennis van het Sigma Conso team, alsook door zijn professioneel engagement. Nadat ik de betrouwbaarheid van hun oplossing was nagegaan, alsook zijn kracht en zijn eenvoud in implementatie, heb ik Mona Group Reporting ten volle aanbevolen aan Nuxe. En ik kan alleen maar verheugd zijn met hun akkoord want deze eerste consolidatie op Mona Group Reporting is perfect verlopen. Vanuit het audit perspectief, apprecieerden de revisoren voornamelijk het gemakkelijk auditeren van de rekeningen.”

Bich Pham-Huy, de CFO van de Nuxe groep voegt toe : “Mona Group Reporting geeft ons effectief alle nodige flexibiliteit om  de ontwikkeling van onze groep te ondersteunen: het toevoegen van nieuwe entiteiten, het verhogen van de frequentie van de consolidatie, de maandelijkse vergelijking budget / actuals …kan gedaan worden zonder extra werk te creëren voor de consolidatieverantwoordelijke.

Nadat we het niveau van beveiliging die door de uitgever wordt gegarandeerd hadden nagegaan, hebben we besloten te kiezen voor de oplossing in een On Demand modus. Deze beslissing heeft ons toegelaten het project onmiddellijk op te starten zonder extra technische infrastructuur en met een beheerste controle over het budget dat progressief zal worden toegewezen aan de bedrijfsresultaten.
Vanuit een functioneel oogpunt, waardeer ik ten zeerste de snapshot die de tool me biedt met de contributie van elke entiteit tot de cash flow, welke me toelaat relevante beslissingen te nemen op management niveau en betrouwbare projecties te maken. Dankzij Mona Group Reporting, heb ik slechts enkele minuten nodig om te antwoorden op vragen van de aandeelhouders, in het bijzonder met betrekking tot de evolutie van bepaalde posten.”

Dominique Galloy, General Manager bij Sigma Conso, concludeert : “De Nuxe groep is onze eerste referentie in Frankrijk die werkt met Mona Group Reporting. Wij zijn trots op het vertrouwen dat deze prestigieuze klant en zijn erkend boekhouder Françoise Callier, in ons gesteld hebben, en zijn verheugd hen te kunnen ondersteunen in hun ontwikkeling. Dankzij haar flexibiliteit is Mona Group Reporting bijzonder geschikt voor de noden van groeiende groepen: haar budget is matig en progressief; haar gebruiksgemak gecombineerd met haar verwerkingskracht laten toe hen effectief te ondersteunen tijdens de evolutie van de groep op lange termijn, ongeacht de grootte.”

Over NUXE

De huidige geschiedenis van de groep begint pas echt in 1989, wanneer Aliza Jabès, een jonge onderneemster gepassioneerd door de aromatherapie en de phytotherapie, met behulp van haar familie de NUXE (afkorting van Natuur en IUXE) laboratoria opkoopt. Toen werd het merk dat wij vandaag kennen geboren en dat ondertussen onmisbaar is geworden in de cosmeticamarkt.
Zo wordt er bijvoorbeeld elke 6 seconden ergens ter wereld een Huile Prodigieuse® verkocht. Momenteel stelt NUXE 350 mensen tewerk en is vertegenwoordigt in 58 landen.