Sigma Conso stelt het nieuwe boek ‘Direct Consolidation’ van Allen White voor

19/04/16

Brussel, 19 april 2016 – Sigma Conso, internationale leverancier van CPM software en diensten, kondigt vandaag de uitgave van het nieuwe boek « Direct Consolidation – Consolidate your expertise » aan, geschreven door Allen White, oprichter van Sigma Conso.

Het boek werd geschreven in het Engels, telt 500 pagina’s en is geschikt voor zowel consolidatieprofessionals, studenten als voor financiële verantwoordelijken van groepen – kortom voor elke persoon die de nodige kennis van consolidatie wenst te verwerven of zijn kennis in deze materie wil bijschaven.

In het boek wordt de consolidatie diepgaand behandeld met de nodige uitleg en voorbeelden. Daarnaast haalt de auteur ook de optimalisatie van het fast close proces aan en werkt hij een volledige oefening uit op basis van 2 jaren met een geconsolideerde cash flow statement. Ook meerdere quizzen en de gedetailleerde antwoorden worden voorzien in het boek om een zelfevaluatie uit te kunnen voeren.

Dit naslagwerk is enerzijds de perfecte tool voor elke persoon die het beroep van een consolidator wil aanleren, maar eveneens een uitstekende referentie voor groepen die consolideren en te maken krijgen met complexe situaties.

Allen White, Bestuurder bij Sigma Conso en auteur van het boek, legt uit : « In het begin van de jaren ’90 schreef ik reeds twee boeken over dit onderwerp: « La Consolidation Directe, principes de base » en « La Consolidation Directe, études de cas », die verschillende keren herzien werden. Op aanvraag van verschillende partners van Sigma Conso, die deze werken wensten aan te bieden aan niet-Franstalige klanten, ben ik begonnen aan deze nieuwe versie.

Hoewel de consolidatietechnieken niet zijn veranderd in de laatste 20 à 30 jaar, werd het me snel duidelijk dat mijn aanpak wel was veranderd. « Direct Consolidation – Consolidate your expertise » is dus een weergave van de pedagogische aanpak die ik heb verbeterd in de loop van de laatste jaren. Ik behandel in het boek verschillende cases die ik ben tegengekomen en heb ook opmerkingen en vragen geïntegreerd die klanten of deelnemers van de consolidatieopleidingen hebben gesteld.

Daarnaast heb ik bepaalde aspecten diepgaander behandeld en cases studies toegevoegd die misschien minder frequent zijn, maar die elke consolidator kan tegenkomen in de loop van zijn carrière. Bepaalde praktische punten zoals de organisatie van het consolidatieproces worden ook aangehaald in het boek. Tenslotte heb ik ook rekening gehouden met de meest recente ontwikkelingen in de IFRS-materie die een impact hebben op de consolidatietechnieken. »

Dominique Galloy, Managing Director van Sigma Conso, voegt toe: « Onze missie bestaat eruit de processen van groepsrapportering en planning voor de financiële professionals van groepen te vergemakkelijken. Naast de software en diensten die wij aanbieden aan onze klanten, delen wij onze kennis ook via ons aanbod Academy. Zo organiseren wij regelmatig consolidatieopleidingen en seminaries met betrekking tot verschillende aspecten rond CPM.

Wij hopen dat dit boek onze klanten, partners en werknemers een verzameling van kennis kan bieden in het kader van consolidatie, dat het een referentie wordt wanneer een vraag hen bezig houdt en dat het mede door de verhalen, verschillende cases en quizzen een boek wordt dat men met plezier ontdekt.

Wij hebben de ambitie om onze internationale ontwikkeling verder uit te bouwen en zijn er van overtuigd dat dit nieuwe werk van Allen ons zal helpen om ons internationale imago van expert in het domein te versterken. Ik wil Allen dan ook graag bedanken om zijn kennis met ons te delen. »

Over het boek Direct Consolidation – Consolidate your expertise

Titel: Direct Consolidation – Consolidate your expertise

Uitgever: Conso Services International

Auteur: Allen White

Taal: Engels

Prijs: 90 EUR incl. BTW

Pagina’s: 500 p.

Uitgave: 2016

ISBN: ISBN 978 – 99959 – 0 – 210 – 0

Over Allen White, auteur van het boek

Allen White heeft zijn carrière gewijd aan consolidatie: hij voerde talrijke consultancy opdrachten uit voor verschillende groepen en werkte mee aan de ontwikkeling en implementatie van consolidatie- en rapporteringssoftware. Vanuit zijn expertise kon hij een strikte en concrete methodologie ontwikkelen die wordt gedoceerd tijdens de consolidatieopleidingen en behandeld in zijn laatste boek: Direct Consolidation, 2016, 500 p. Allen White is de medeoprichter van Sigma Conso in 2002.

book direct consolidation

'Direct Consolidation: Consolidate your expertise'
Bestel het boek vanaf nu!