Sigma Conso kondigt de overname van Sage aan in Frankrijk

16/01/13

Brussel, 16 januari 2013 – Sigma Conso, ontwikkelaar van software voor financieel beheer, kondigt de overname aan van de consolidatie en rapporteringsactiviteiten van het bedrijf Sage.

De ondersteuning en ontwikkelingen van de betrokken producten worden nu geleverd door Sigma Conso. Het “Consolidatie en Reporting” team van Sage voegt zich bij het Franse Sigma Conso team, en verzekeren een optimale continuïteit van de dienstverlening.

Door deze overname, wil Sigma Conso de huidige gebruikers van de consolidatie en rapporteringssoftwares van Sage behouden en verder zorgen voor een continue monitoring en ondersteuning van de oplossing die ze gebruiken, maar hen ook toegang bieden tot de nieuwste functionele en technische ontwikkelingen. Door zich te positioneren als zowel een software-ontwikkelaar en business expert, biedt Sigma Conso haar klanten een uitgebreid platform waarin alle aspecten van de consolidatie en rapportering aan bod komen: consulting, business training, ontwikkeling en implementatie van software.

Dominique Galloy, gedelegeerd bestuurder bij Sigma Conso: “Deze overname is de uitstekende gelegenheid om onze aanwezigheid in Frankrijk te versterken en onze service die wij in dit land bieden nog te verbeteren. De 145 klanten van de consolidatie en rapporteringsoplossingen van Sage maken nu deel uit van onze grote klantenkring, actief in uiteenlopende sectoren zoals retail (Auchan, Leroy Merlin, Ikea),  verzekeringen (Ethias-groep), bouw (Besix),  media (La Voix du Nord – Groupe Rossel), cosmetica (Nuxe), enz.. Wij wensen hen van harte welkom.”

Christian Robert,  Marketing Manager Producten en Services, divisie middelgrote en grote ondernemingen bij Sage, voegt toe : “ De keuze voor Sigma Conso is gebaseerd op 2 criteria voor dewelke deze partner ons de beste garanties levert. In eerste instantie, hun uitstekende know-how van de business garandeert dat Sigma Conso een zeer goede service kan leveren aan onze klanten. Verder zal de continue relatie tussen onze twee bedrijven ons toelaten synergieën te ontwikkelen met betrekking op onze huidige en toekomstige klanten.”