Sigma Conso biedt Planning aan, software voor planning, budgettering en forecasting

23/04/15

Brussel, 23 april 2015 – Sigma Conso, internationale leverancier van Corporate Performance Management oplossingen voor groepen, kondigt vandaag een samenwerking aan met prevero, Duitse leverancier van CPM oplossingen. Sigma Conso breidt hiermee zijn gamma uit met de software voor planning, budgettering en forecasting van prevero. De applicatie zal door Sigma Conso worden aangeboden onder de naam Mona Planning in de belangrijkste landen voor de groep.

De software, ontwikkeld door prevero, is zeer flexibel en beantwoordt perfect de noden van groepen uit verschillende sectoren en met een verschillende grootte, gaande van enkele gebruikers van de software tot duizenden gebruikers. De oplossing heeft meer dan 500 referenties op zijn naam staan, voornamelijk in germaanse landen, die de nauwkeurigheid en de flexibiliteit van de software appreciëren.

Dominique Galloy, CEO van Sigma Conso, legt uit: « We stelden vast dat onze huidige klanten regelmatig vroegen of wij hen een software voor planning, budgettering en forecasting konden aanbevelen. Om makkelijker een antwoord te bieden op deze vraag, gingen we op zoek naar een erkende leverancier die expert is in dit domein om ons mee te kunnen associëren.

Bijgevolg zijn we een samenwerking aangegaan met prevero om hun oplossing toe te voegen aan ons aanbod. Deze samenwerking berust op een mooie aanvulling tussen beide groepen, zowel op functioneel als op geografisch vlak.

De oplossing van prevero behelst alle aspecten van planning en forecasting: van financiële tot strategische planning, project performance management en human resources planning. Daarnaast bevindt de software van prevero zich in het ‘magische kwadrant’ van Gartner voor CPM oplossingen en wordt het gekwalificeerd als een vooruitziende software.

Wij zijn zeer tevreden dat wij oplossingen op de markt kunnen brengen die de Financiële Directie van groepen helpen om hun financiële processen meer te integreren en te automatiseren, om zo de financiële prestaties van de groep te verbeteren en makkelijker de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. »