Sigma Conso kondigt de opening van een filiaal in Portugal aan

22/05/17

Brussel en Lissabon, 22 mei 2017 – Sigma Conso, internationale leverancier van software en diensten op het vlak van corporate performance management, kondigt vandaag aan dat het een filiaal opent in Lissabon (Portugal). Hiermee versterkt de groep haar aanwezigheid in het Iberisch Schiereiland.

Sigma Conso Portugal Ida zal de ontwikkelingsteams in Brussel en Barcelona versterken. De ambitie van de groep is om op mondiaal niveau een gerenommeerd merk te worden op de corporate performance markt. Hiervoor werken onze teams op continue basis aan nieuwe ontwikkelingen en is er een permanente research naar nieuwe talenten aan de gang om zo de beste technologie aan te kunnen bieden aan onze klanten.

De stad Lissabon is een internationale referentie voor IT ontwikkelingen in Europa, waar een groot team van ontwikkelaars vanuit allerlei landen zijn gevestigd en verschillende high-tech opleidingen worden aangeboden. Voor Sigma Conso is dit dus een perfecte plaats voor toekomstige aanwervingen.

Het bureau wordt geleid door Julien Santos de Almeida, Senior Developer bij Sigma Conso. Hij legt uit:

“Sigma Conso is een software leverancier die de beste technologie gebruikt en aanbiedt aan haar klanten. Om dit te kunnen realiseren, zijn we steeds op zoek naar nieuwe talenten en hierbij speelt Sigma Conso Portugal een belangrijke strategische rol voor de groep. Sigma Conso biedt mooie carrière-opportuniteiten en een stimulerende werkomgeving waar er veel plaats wordt gelaten voor nieuwe initiatieven en de nadruk wordt gelegd op de kwaliteit van onze producten.”

Dominique Galloy, Managing Director bij Sigma Conso, voegt toe:

“De opening van een filiaal in Lissabon is een nieuwe stap in de internationalisatie van onze groep en vormt een ideale basis om ons netwerk van partners in Lissabon en Spanje uit te breiden, waar onze groep reeds aanwezig is in Barcelona (ontwikkeling), Bilbao (verkoop) en Madrid (diensten).”

Sigma Conso Portugal lda werd opgericht op het volgende adres: Avenida Dom João II, Nº35, Edificio Infante 11ºA, 1990-083, Parque das Nações – Lissabon – Portugal

Lisbonne

Over Sigma Conso

Sigma Conso biedt software, opleidingen en diensten aan op het gebied van corporate performance management (CPM). De groep, waarvan het hoofdkantoor gelegen is te Brussel, heeft als missie om het proces voor groepsrapportage- en planning professionals te vereenvoudigen. Sigma Conso biedt haar klanten, waaronder meer dan 500 internationale groepen, aangepaste oplossingen die mee kunnen evolueren met de groep.

Sigma Conso dankt zijn snelle expansie aan zijn aanwezigheid in de grote financiële centra van Europa, Afrika en Azië: Brussel, Luxemburg, Parijs, Amsterdam, Warsaw, Singapore, Kuala Lumpur, Tunis, Abidjan, München, Vienna, Zug, Bilbao, Londen en Osnago (Milaan).

Voor meer informatie, ga naar www.sigmaconso.com

Over Sigma Conso CPM

Sigma Conso levert een compleet aanbod van functionaliteiten voor de corporate performance management van groepen van allerlei groottes en uit verschillende sectoren. De oplossing kan worden gehost bij de klant, maar is ook beschikbaar in PaaS en SaaS.

• Consolidation & Reporting is een consolidatiesoftware die zowel statutaire consolidatie als managementrapportage vereenvoudigt voor één unieke versie van de waarheid. De software beantwoordt perfect de noden van internationale groepen (meertalig, verschillende munteenheden en standaarden) en is zelfstandig te parametreren door de klant voor een lage total cost of ownership. De volledige traceerbaarheid van gegevens en de uitgebreide mogelijkheden om informatie te raadplegen zijn ideaal voor veeleisende auditeurs en verwante gebruikers.
  • Intercompany is een unieke software voor de reconciliatie van uw intragroepstransacties. Het stelt de entiteiten in staat om het reconciliatieproces uit te voeren en de kwaliteit van uw boekhoudkundige informatie te verbeteren. Intercompany integreert zich zeer snel met andere reeds bestaande applicaties (ERP, consolidatiesoftware) en kan reeds na enkele dagen door de entiteiten in gebruik worden genomen (intuïtieve interface).
  • Planning is de software voor budgettering en strategische planning die geavanceerde mogelijkheden biedt voor performantie-analyse, business intelligence en forecasting. Integreer uw financiële en operationele gegevens voor een transversele benadering van uw activiteit en maak gebruik van de functionaliteiten voor dashboarding, visualisatie, het uitvoeren van simulaties… De software helpt mee om een flexibel en nauwkeurig proces te implementeren om de financiële prestaties van de groep te verbeteren. Planning is snel en makkelijk implementeerbaar en stelt een evolutief model voor om de toekomstige ontwikkeling van de onderneming te ondersteunen.

Verschillende gebruiksklare Business Contents zijn ook beschikbaar in het portfolio van onze applicaties. Zo behandelen we IFRS, BeGaap, FrenchGaap, LuxGaap, DutchGaap, ItalianGaap, IFRS16, Integrated Financial Planning, Sales Planning, HR-Planning, Risk Management, Cash Planning, enz.