Sigma Conso kondigt de release aan van versie 3.0 van haar consolidatie- en rapporteringssoftware

Nieuwe functionaliteiten voor meer ergonomie en een sneller afsluitingsproces

Brussel, 1 juni 2018 – Sigma Conso, internationale leverancier van software en diensten op het gebied van corporate performance management, kondigt vandaag de release aan van een nieuwe versie van haar oplossing voor consolidatie en rapportering.

Sigma Conso Consolidation & Reporting dient om de statutaire consolidatie en managementrapportering voor internationale groepen te vereenvoudigen. De software is gebaseerd op de nieuwste Microsoft technologie en is sinds de eerste release in 2010 steeds moderner en innoverender geworden.

De nieuwe versie, beschikbaar vanaf 1 juni 2018, heeft een heel aantal nieuwe functionaliteiten die te maken hebben met de verbetering van de ergonomie van de applicatie. De nieuwigheden bestaan onder meer uit:

• Een moderne interface: de werkomgeving past zich aan aan het gebruikte apparaat (computer, laptop, tablet, …) om zo de volledig beschikbare ruimte te benutten en het maximum aan nuttige informatie weer te geven op het scherm. Het menu is zijdelings geplaatst, om zo steeds een optimale omgeving te bieden aan de gebruiker;
  • Een versterkte beveiliging: een uniek authenticatiesysteem (single sign-on) die de risico’s beperkt vanwege een centraal beheer van de toegangen tot de applicatie. Op niveau van de gebruiker zelf verloopt het gebruik van wachtwoorden gemakkelijker. De applicatie is compatibel met verschillende cloud directories zoals Azure/Office 365 of Google.
  • De flexibiliteit en het vermogen van on-premise, maar wel in de cloud: het OData protocol, die de automatische uitwisseling van bestanden mogelijk maakt tussen verschillende applicaties in de cloud, beperkt het aantal manuele interventies voor meer betrouwbaarheid en efficiëntie. Daarnaast biedt de software ook een spreadsheet interface (met geavanceerde berekeningsmogelijkheden, grafieken of lay-out…) die direct geïntegreerd is met de applicatie en overal beschikbaar vanaf een browser.
  • Bijkomende functionaliteiten voor de managementrapportering: aanmaak van groeihypotheses, follow-up van de laatste forecasting (op basis van actuals en budgets), mogelijkheid om eenvoudig workflows aan te maken of controlefuncties toe te voegen, aanmaak van complexe rapporten of grafieken, …

Vincent Cornil, R&D Director bij Sigma Conso, legt uit :

« De software van Sigma Conso wordt onderworpen aan een permanent innovatieproces: deze versie biedt de laatste innovaties op technologisch vlak (cloud), de functionele evoluties werden voornamelijk door onze klanten voorgesteld. Met een nieuwe release van onze software elke 18 maanden, kunnen wij onze klanten blijven ondersteunen en begeleiden in de transformatie van de finance functie.”

Dominique Galloy, Managing Director van Sigma Conso, voegt toe :

« Onze missie bij Sigma Conso is om de processen van groepsrapportering en planning professionals te vereenvoudigen. Onze toepassingen zijn cloud-based en worden gekenmerkt door een snelle implementatie. Het is dan ook cruciaal dat de digitale transformatie van de finance functie de technologische schuld van de groep niet vergroot en dat de return on investment snel zichtbaar is. »

Over Sigma Conso

Sigma Conso biedt software, opleidingen en diensten aan op het gebied van Corporate Performance Management (CPM). De groep, waarvan het hoofdkantoor gelegen is te Brussel, wordt erkend als expert in financiële en statutaire consolidatie, alsook op het vlak van managementrapportage. Sigma Conso biedt haar klanten, waaronder meer dan 600 internationale groepen, aangepaste oplossingen aan die hun financiëel management vergemakkelijken en mee kunnen evolueren met de groep.

Sigma Conso dankt zijn snelle expansie aan zijn aanwezigheid in de grote financiële centra van Europa, Afrika en Azië. De groep heeft kantoren te Brussel, Luxemburg, Parijs, Amsterdam, Agrate Brianza (Milaan), Lissabon, Barcelona, Madrid, Singapore, Jakarta en Kuala Lumpur en is aanwezig in andere steden via een uitgebreid netwerk aan partners.

Voor meer informatie, ga naar www.sigmaconso.com

Over Sigma Conso Consolidation & Reporting

Consolidation & Reporting is een consolidatiesoftware die zowel statutaire consolidatie als managementrapportage vereenvoudigt voor één unieke versie van de waarheid. De software beantwoordt perfect de noden van internationale groepen (meertalig, verschillende munteenheden en standaarden) en is zelfstandig te parametreren door de klant voor een lage total cost of ownership. De volledige traceerbaarheid van gegevens en de uitgebreide mogelijkheden om informatie te raadplegen zijn ideaal voor veeleisende auditeurs en verwante gebruikers.

Ontdek Sigma Conso Consolidation & Reporting
Sigma Conso Consolidation & Reporting is de web-based software in consolidatie en managementrapportering die een volledige traceerbaarheid van gegevens garandeert en sterke functionaliteiten aanbiedt voor interne en externe rapportering.