Sigma Conso lanceert een full web oplossing voor de reconciliatie

05/06/12

Brussel, 5 juni 2012 – Sigma Conso lanceert Mona InterWeb, haar nieuwe full web software voor de reconciliatie van intragroepstransacties.

Door deze taak volledig te automatiseren, draagt Mona InterWeb bij aan de verhoging van de algemene productiviteit van het financiële consolidatieproces. Dit dankzij het opzetten van een gedecentraliseerd en collaboratief proces, waarbij op elk moment een hoog veiligheidsniveau wordt gegarandeerd.

De technologische keuzes gebruikt voor het ontwikkelen van Mona InterWeb, de tweede generatie reconciliatiesoftware van Sigma Conso, laten toe een ongeëvenaarde performantie aan te bieden voor de reconciliatie van duizenden of zelfs miljoenen transacties per periode. De software is toegankelijk via een web browser en compatibel met PC, Mac, Smartphones en tablet-pc’s.

Vincent Cornil, Head of Development, legt uit: ” Wij hebben niet enkel de nadruk gelegd op de performantie van de tool om zo zeer grote volumes aan transacties te kunnen verwerken, maar we hebben eveneens veel aandacht besteed aan de gebruiksvriendelijkheid van Mona InterWeb. In feite is het gemak waarmee de gebruikers zich kunnen aanpassen een tool, de sleutel tot een succesvolle implementatie. Mona InterWeb is een zeer intuïtieve software. Ook het centrale team werd niet vergeten in haar toezichthoudende functie : het startscherm geeft een kort visueel overzicht weer van het reconciliatieproces, entiteit per entiteit, en legt de nadruk op situaties waarvoor bepaalde acties mogelijk vereist zijn. Het is een onbetwistbare troef bij het opzetten van een proces op niveau van een groep.”

Dominique Galloy, General Manager van Sigma Conso, vult aan : “De reconciliatie van de intragroepstransacties is één van de eerste oorzaken van het vertragen van het afsluitingsproces van de geconsolideerde rekeningen. Een optimalisatie van het reconciliatieproces laat toe om meerdere dagen te winnen tijdens de afsluiting en de betrouwbaarheid ervan te verhogen. De oplossing die wij vandaag voorstellen laat de filialen van een groep toe om de reconciliatie in real-time uit te voeren, zonder impact van eventuele uurverschillen, op een moment gekozen door elke entiteit, binnen de vooropgestelde afsluitingstermijn.

Mona InterWeb is een antwoord op het verzoek van meerdere van onze klanten om meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid toe te kennen aan hun filialen, om zo de productiviteit en de kwaliteit bij het opstellen van de rekeningen te verhogen. Door de kwaliteit en het detail van de aangeleverde informatie , laat ze eveneens toe om de audit te verkorten en opmerkingen van revisoren te vermijden.”