Sigma Conso verwacht een groei van 15 à 20%, en dat voor het 6e jaar op rij!

Sigma Conso, één van de internationale leiders in software en diensten voor corporate performance management van bedrijfsgroepen, verwacht een omzetgroei van 15 tot 20% en ambieert in zijn expansie nieuwe landen te openen. Hiervoor rekruteert de groep dit jaar niet minder dan een tiental profielen.
Deze voornemens worden onderbouwd door de veelbelovende resultaten van Gartner Peer Insights, meerbepaald in de categorie Cloud Financial Planning & Analysis Solutions, waar Sigma Conso een score behaalt die de grootsten uit de sector het nakijken geeft.

Sigma Conso, expert in Corporate Performance Management, stelt een compleet gamma aan modules voor die de noden van middelgrote en grote groepen beantwoordt via een geïntegreerde softwaresuite, businessopleidingen en consultancy.

De groep, met hoofdkantoor in Brussel, laat voor het zesde jaar op rij een groei van 15 à 20% noteren en verwacht het komende jaar gelijkaardige resultaten te kunnen neerzetten.

Dominique Galloy, CEO van de groep Sigma Conso, bevestigt:

“De positieve resultaten van de laatste jaren versterken ons alleen maar in onze ambitie om te groeien in de landen en regio’s waar we vandaag aanwezig zijn, namelijk in de Benelux, Frankrijk, Italië, Spanje, Singapore, Maleisië en Indonesië.”

Met een bijzonder hoge score op Gartner Peer Insights, een erkende website waar gebruikers hun mening kunnen delen over cloudoplossingen voor financiële planning en analyse, overtreft Sigma Conso de gevestigde leveranciers in de sector en nestelt de groep zich aan de top van het klassement. Sigma Conso is dan ook van plan om snel haar activiteiten uit te breiden naar nieuwe gebieden zoals het Verenigd Koninkrijk en de Scandinavische landen, maar ook zijn partnernetwerk van integrators en verdelers uit te bouwen, waaronder zich reeds consultancybedrijven zoals element61 in België en de Big Four bevinden.

“We zijn zeer tevreden om door onze gebruikers als een performante oplossing voor financieel management erkend te worden in het klassement van Gartner Peer Insights”, besluit Dominique Galloy. “Dit blijk van vertrouwen van onze klanten maakt de ambitie om onze huidige activiteiten uit te breiden en onze internationale expansie voort te zetten alleen maar groter. Om onze groei te structureren zijn we bovendien op zoek naar diverse consultancy- en salesprofielen en willen we ons managementteam versterken.”

Over Sigma Conso

Sigma Conso biedt software, opleidingen en diensten aan voor Corporate Performance Management (CPM). De groep, met hoofdkantoor in Brussel, wordt erkend als expert in financiële en statutaire consolidatie, alsook op het vlak van managementrapportage. Sigma Conso biedt haar klanten, waaronder meer dan 600 internationale groepen, aangepaste oplossingen aan die hun financiëel management vergemakkelijken en mee kunnen evolueren met de groep.
Sigma Conso dankt zijn snelle expansie aan zijn aanwezigheid in de grote financiële centra van Europa, Afrika en Azië. De groep heeft kantoren in Brussel, Luxemburg, Parijs, Amsterdam, Agrate Brianza (Milaan), Lissabon, Barcelona, Madrid, Singapore, Jakarta en Kuala Lumpur en is aanwezig in andere steden via een uitgebreid netwerk aan partners.
Voor meer informatie: www.sigmaconso.com.

Over Sigma Conso CPM

Sigma Conso levert een compleet aanbod van functionaliteiten voor corporate performance management bij groepen van allerlei groottes en uit verschillende sectoren. De oplossing kan gehost worden bij de klant maar is ook beschikbaar als PaaS en SaaS.

• Sigma Conso Consolidation & Reporting is een complete web-based oplossing voor consolidatie en managementrapportering. De software beantwoordt perfect de noden van internationale groepen (meertaligheid, verschillende munteenheden en standaarden) en is zelfstandig te parametreren door de klant voor een lage total cost of ownership. De volledige traceerbaarheid van gegevens en de uitgebreide mogelijkheden om informatie te raadplegen zijn ideaal voor veeleisende auditeurs en verwante gebruikers.
  • Sigma Conso Intercompany is een unieke software voor de reconciliatie van uw intragroepstransacties. Het stelt de entiteiten in staat om het reconciliatieproces uit te voeren en de kwaliteit van uw boekhoudkundige informatie te verbeteren. Intercompany integreert zeer snel met andere reeds bestaande applicaties (ERP, consolidatiesoftware) en kan al na enkele dagen door de entiteiten in gebruik worden genomen.
  • Sigma Conso Planning is de software voor budgettering en strategische planning die geavanceerde mogelijkheden biedt voor performantie-analyse, business intelligence en forecasting. Integreer uw financiële en operationele gegevens voor een transversale benadering van uw activiteit en maakt gebruik van de functionaliteiten voor dashboarding, visualisatie, het uitvoeren van simulaties… De software helpt mee om een flexibel en nauwkeurig proces te implementeren om de financiële prestaties van de groep te verbeteren. Planning is snel en makkelijk implementeerbaar en stelt een evolutief model voor om de toekomstige ontwikkeling van de onderneming te ondersteunen.Verschillende gebruiksklare business contents zijn ook beschikbaar in de applicatieportefeuille van Sigma Conso, waaronder: IFRS, BeGaap, FrenchGaap, LuxGaap, DutchGaap, ItalianGaap, IFRS16 module, Integrated Financial Planning, Sales Planning, HR-Planning, Risk Management, Cash Planning, enz.