Sigma Conso zet zijn internationale expansie verder in Nederland

22/09/14

Brussel, 22 september 2014 – Sigma Conso, uitgever van consolidatie en financiële rapportage software, kondigt de opening aan van een nieuw kantoor in Breda. Op deze manier wil Sigma Conso antwoord bieden aan de Nederlandse groepen en holdings die op zoek zijn naar een betrouwbaar en flexibel softwarepakket.

Dominique Galloy, Algemeen Directeur bij Sigma Conso, legt uit: “De Sigma Conso groep ondervindt sinds enkele jaren een sterke internationale groei via het distributienetwerk en via directe aanwezigheid op lokale markten. De Nederlandse markt biedt zeer veel potentieel: vele grote internationale groepen hebben hier hun Europese hoofdzetel gevestigd. Veel van deze multinationals zijn dan ook op zoek naar een oplossing die hun consolidatie en management rapportage kan unificeren en waarmee ze in een handomdraai de laatste evoluties binnen de groep kunnen analyseren. De oplossing moet performant zijn, snel te implementeren en de nodige flexibiliteit bieden om te kunnen evolueren met de groep. Onze software beantwoordt perfect aan deze vereisten.”

Dorien Roes, Business Development Manager bij Sigma Conso voegt toe: “De groepen die ons momenteel bereiken wensen hun geconsolideerd rapportageproces te optimaliseren: mogelijkheid om de contributie van elke entiteit te visualiseren ten opzichte van de groepscijfers, eliminatie van de interco, enz. Onze software, Mona Group Reporting, biedt hiervoor de ideale oplossing. Het is een innovatieve oplossing, kan gemakkelijk gekoppeld worden aan andere systemen binnen de groep en kan gemakkelijk door de gebruiker zelf beheerd worden, wat zorgt voor een lage TCO (Total Cost of Ownership). Onze software heeft reeds vele internationale groepen in Europa, Azië en Afrika overtuigd van haar functionaliteiten: flexibele dataverzameling, consolidatie en analyse van de reële cijfers, budgetcijfers en forcasts, multi Gaap rapportage, reconciliatie van de boekhoudkundige visie en de managementvisie…; ik ben verheugd om deel te nemen aan de ontwikkeling van ons aanbod op de Nederlandse markt.”