Sofival integreert Mona InterWeb voor de reconciliatie van intragroepstransacties

11/02/14

Parijs, 11 februari 2014 – De financiële holding Sofival werd uitgerust met Mona Interweb, een softwarepakket van Sigma Conso dat de reconciliatie van intercos automatiseert tot op transactieniveau.

Deze oplossing geeft Sofival de mogelijkheid om de intercos te controleren en zo de lokale boekhouding van de entiteiten te optimaliseren. Hierdoor bekomt de holding betrouwbare financiële informatie van alle entiteiten. De software werd in november 2013 geïnstalleerd en getest in slechts enkele dagen tijd. Bij de eerste reeks van testen werd reeds 90% van de intercompany rekeningen automatisch gereconcilieerd.

Christophe Bozon, Financieel & Administratief Directeur bij Sofival, geeft uitleg: “ In het laatste trimester van 2013 hebben we met de holding een belangrijk extern groeiproces uitgevoerd. Dit gaf ons de mogelijkheid om een nieuw systeem te implementeren dat de integratie van nieuwe entiteiten vereenvoudigd. Zo bieden we onze entiteiten een gestandaardiseerde, vereenvoudigde en efficiënte manier van werken aan. De reconciliatie van de intragroepstransacties maakt deel uit van dit project. Met Mona InterWeb kunnen de teams die rapporteren aan de holding samenwerken op eenzelfde platform dat makkelijk te gebruiken is en grote volumes aan intragroepstransacties kan opnemen. Persoonlijk ben ik enorm tevreden met de hoge kwaliteit van Sigma Conso’s geleverde service. Op het cruciaal moment in de groeifase van de groep is het belangrijk dat onze teams kunnen steunen op een betrouwbare partner. De ondersteunende service was efficiënt, alle vragen werden op korte tijd behandeld en de duurzame oplossing werd telkens zo snel mogelijk geïmplementeerd.”

Dominique Galloy, CEO bij Sigma Conso, voegt toe: “We zijn trots op het vertrouwen dat Sofival ons gaf. Deze holding heeft ambitieuze plannen en de infrastructuur die de Financieel Directeur net heeft opgezet stelt de groep in staat om toekomstige acquisities snel in hun kring op te nemen zonder extra toevoeging van tijd en middelen.”

Over Sofival

Sofival of ook La Société financière de Val D’Isere, is een financiële holding die momenteel een grote ontwikkeling doormaakt. De ambitieuze externe groei van de groep vertaalt zich in het aanschaffen van meerderheidsbelangen in groepen met gevarieerde activiteiten en kringen. Oorspronkelijk was Sofival vooral actief in de exploitatie van skigebieden. Ondertussen is de groep ook actief in het hotelwezen, operationele apparatuur voor carwash, enz.