Sydeem Girafe wordt distributeur in West-Afrika van Sigma Conso

12/07/13

Brussel, 12 juli 2013 – Sigma Conso, het softwarebedrijf dat oplossingen aanbiedt voor financieel management, kondigt een distributieovereenkomst aan voor West-Afrika met Sydeem Girafe.

Dit adviesbureau is gevestigd aan de Ivoorkust en zal instaan voor zowel de distributie van Mona Group Reporting, een gestandaardiseerde software voor financiële consolidatie en rapportering, en van Mona InterWeb, een software voor de afstemming van intragroeptransacties. Sydeem Girafe  is een adviesbureau met een expertise in financiële consolidatie. Sydeem Girafes consultants verzekeren het onderhoud van de standaardparametrage van de Ohada-normen om Afrikaanse bedrijven een oplossing aan te bieden die optimaal aansluit bij de behoeften van hun accountants belast met de financiële consolidatie.

Als jarenlange partner van Sage heeft Sydeem Girafe nauwe banden gelegd met het netwerk van Sage systeemintegrators en distributeurs in Afrika. Dit vergemakkelijkt de communicatie tussen de door Sigma Conso en ERP Sage aangeboden oplossingen die in het gehele continent ruim worden toegepast.

Mouhamadou Diop, Directeur-generaal van Sydeem Girafe: “Wij willen de financiële directies gevestigd in West-Afrika tools aanbieden voor hun geconsolideerde financiële rapportering en hen een onberispelijke kwaliteit van hun financiële informatie garanderen (voor auditdoeleinden, doelmatige gegevensverzameling bij de dochterbedrijven, enz.). Mona Group Reporting en Mona InterWeb komen hieraan perfect tegemoet: het betreft doelgerichte en gebruiksvriendelijke applicaties met voordelige aankoop- en onderhoudskosten. Overigens wenst Sigma Conso zijn internationale aanwezigheid verder uit te breiden waardoor wij op een duurzame handelsrelatie kunnen rekenen alsook op hun verbintenis ons te helpen onze klanten de meest aangepaste oplossingen te bieden.”

Dominique Galloy, Managing Director van Sigma Conso, voegt hieraan toe: “West-Afrika telt verschillende markten in volle ontwikkeling. Steeds meer lokale bedrijven breiden uit, zowel in Afrika als internationaal. Om hun groei te ondersteunen moeten zij beroep kunnen doen op een flexibele en doelmatige financiële software. Dankzij de sterke lokale aanwezigheid en expertise in financiële consolidatie en rapportering, kan Sydeem Girafe aangepaste oplossingen aanbieden die optimaal aan de behoeften van deze bedrijven tegemoet komen.”